2010. március 6., szombat

Huszonkettedik nap





A mai napodat Bohóság hatja át.

Folyó - érzelmek, érzékenység, változékonyság, körforgás


Jelképezi az érzelmeket, a valahová tartozást. Aki a folyóba esik, vagy megpróbál ellenszegülni, leküzdeni a sodrást, vagy úszik az árral. Te hogy viszonyulsz életed folyójához? A folyó medre az önuralom jelképe. Ha a folyó árad, az lelkünk háborgását jelzi, az elvesztett önuralom újra megtalálására figyelmeztet. A piszkos víz a lelki, mentális zavarok, nagymértékű elfojtásának jelképe, míg a folyópart az új életszakaszt jelenti. Ha belesiklunk a folyóba, az átölel, de vigyázni kell az ismeretlen örvények csapdájára. A folyó azt jelzi számodra, hogy mások érzelmeire tekintettel kell lenned! A fotón a Duna, mágikus folyónk, országunk fő ütőere látható, mely ha a Magyarok Kártyáján is kijön, az ország érzelmi szintjét fejezi ki.
A képek segítségével végig kísérjük mágikus folyónkat a Dunát fekete-erdei eredetétől, fekete-tengeri kiáradásáig.
A Duna Európa második legnagyobb folyama (első a Volga), hossza: 2.850 kilométer, vízgyűjtő területe: 817 000 négyzetkilométer.
Forrása: Németország Baden-Wűrtemberg tartományában a Fekete erdőben van, a tengerszint felett 1078 méter magasságban.
A folyam országai: Németország, Ausztria, Szlovákia, Magyarország, Horvátország, Szerbia, Bulgária, Románia, Moldávia és Ukrajna.


Az összefolyás a Berg folyócskával Németországban Dunaeschlingennél


Dunaeschingen, ahol még keskeny folyócska a Duna

Németország Ulm városánál.

Ingolstadt (Németország)

Regensburg (Németország)

Szerelmi üzenete: Párkapcsolatban élőknek azt súgja, hogy urald az érzelmeidet, ne engedd, hogy lehúzzanak, élvezd a víz és a párod ölelését. Párkeresőknek jelezhet ismerkedést vízben, vízparton, strandon, uszodában. Jelez érzelmi kiszolgáltatottságot, sebezhetőséget.


Passau térségében hagyja el Németországot

Ausztriában Linznél


Krems városánál (Ausztria)

Ausztria fővárosánál Bécsben

A folyó éjszakai képe Pozsonynál Szlovákiában

József Attila
A Dunánál

1
A rakodópart alsó kövén ültem,
néztem, hogy úszik el a dinnyehéj.
Alig hallottam, sorsomba merülten,
hogy fecseg a felszin, hallgat a mély.
Mintha szivemből folyt volna tova,
zavaros, bölcs és nagy volt a Duna.
Mint az izmok, ha dolgozik az ember,
reszel, kalapál, vályogot vet, ás,
úgy pattant, úgy feszült, úgy ernyedett el
minden hullám és minden mozdulás.
S mint édesanyám, ringatott, mesélt
s mosta a város minden szennyesét.
És elkezdett az eső cseperészni,
de mintha mindegy volna, el is állt.
És mégis, mint aki barlangból nézi
a hosszú esőt - néztem a határt:
egykedvü, örök eső módra hullt,
szintelenül, mi tarka volt, a mult.
A Duna csak folyt. És mint a termékeny,
másra gondoló anyának ölén
a kisgyermek, úgy játszadoztak szépen
és nevetgéltek a habok felém.
Az idő árján úgy remegtek ők,
mint sírköves, dülöngő temetők.

2
Én úgy vagyok, hogy már száz ezer éve
nézem, amit meglátok hirtelen.
Egy pillanat s kész az idő egésze,
mit száz ezer ős szemlélget velem.
Látom, mit ők nem láttak, mert kapáltak,
öltek, öleltek, tették, ami kell.
S ők látják azt, az anyagba leszálltak,
mit én nem látok, ha vallani kell.
Tudunk egymásról, mint öröm és bánat.
Enyém a mult és övék a jelen.
Verset irunk - ők fogják ceruzámat
s én érzem őket és emlékezem.

3
Anyám kún volt, az apám félig székely,
félig román, vagy tán egészen az.
Anyám szájából édes volt az étel,
apám szájából szép volt az igaz.
Mikor mozdulok, ők ölelik egymást.
Elszomorodom néha emiatt -
ez az elmulás. Ebbol vagyok. "Meglásd,
ha majd nem leszünk!..." - megszólítanak.
Megszólítanak, mert ők én vagyok már;
gyenge létemre így vagyok eros,
ki emlékszem, hogy több vagyok a soknál,
mert az őssejtig vagyok minden ős -
az Ős vagyok, mely sokasodni foszlik:
apám- s anyámmá válok boldogon,
s apám, anyám maga is ketté oszlik
s én lelkes Eggyé így szaporodom!
A világ vagyok - minden, ami volt, van:
a sok nemzedék, mely egymásra tör.
A honfoglalók győznek velem holtan
s a meghódoltak kínja meggyötör.
Árpád és Zalán, Werbőczi és Dózsa -
török, tatár, tót, román kavarog
e szívben, mely e multnak már adósa
szelíd jövovel - mai magyarok!
... Én dolgozni akarok. Elegendő
harc, hogy a multat be kell vallani.
A Dunának, mely mult, jelen s jövendő,
egymást ölelik lágy hullámai.
A harcot, amelyet őseink vivtak,
békévé oldja az emlékezés
s rendezni végre közös dolgainkat,
ez a mi munkánk; és nem is kevés.

1936. jún.


Budapesten már szélesen hömpölyög

Vukovar-Horvátország

Szerbiában Novi Sadnál

Szerbiában Belgradnál, a Száva betorkolása.

Kikötő Belgrádnál

Ezt mondja neked:

•A folyó azt jelzi számodra, hogy mások érzelmeire is tekintettel kell lenned!
•Figyelj a körülötted élőkre, mert váratlanul kellemetlen helyzetben találhatod magad, amire nem gondoltál.
•Ne engedj a lelki agressziónak. Ha úgy érzed, sírnod kell, engedj szabad utat a könnyeknek. Nem baj, ha ma nem tudsz önállóan ítélkezni egy helyzetben, kérj tanácsot másoktól.

Bulgária, Vidin

Románia, Braila



A delta-vidék növényzete trópikus bujaságú

A Duna-delta érintetlen világa.


A fák zöld lombkoronájukat nézegetik a folyam víztükrében, kedvükre való látvány, mintahogy számunkra is megnyugtató nézni ezt a csodaszép képet, ezzel a tenger-sok zölddel...



Erre is gondolj: India szent folyója a Gangesz,


mely megtisztítja a híveket bűneiktől.

A Gangesz India szentfolyója, ahogy nekünk a Duna. A Gangesz (a legtöbb indiai nyelv kiejtésében Ganga) az Indiai szubkontinens egyik legnagyobb és legjelentősebb folyója. Az Indus-Gangesz-alföldön folyik keresztül keleti irányban, Észak-Indiából Bangladesbe haladva.
Hossza mintegy 2510 km, vízgyűjtője 907 ezer négyzetkilométer, vízhozama a torkolatnál 14 270 köbméter másodpercenként.
Az indiai Uttarakhand államban található Gangotri-gleccsernél ered a középső Himalájában, és hatalmas deltatorkolattal ömlik a Bengáli-öbölbe a Szundarbansz hatalmas mangrove erdején keresztül.
A hinduk évezredek óta vallásos tisztelettel övezik, megszemélyesítője Ganga istennő.
Csaknem egymillió négyzetkilométeres termékeny síkságot öntöz, amely a világ egyik legsűrűbben lakott területének népességét tartja el.

De kanyarodjunk vissza a mi Dunánkhoz...










Igen gazdag állat- és növényvilág él a Duna-delta közelében, mely szerencsére már a Unesco Világörökség része, így remélhetőleg további ember által okozott környezeti ártalmaknak nem lesz kitéve.

Visszatérve a kártya üzenetéhez...
A Holddal analóg. A kiválasztó rendszer egészségére jobban kell figyelned. Énekelj népdalokat, amikben folyóink szerepelnek (Tisza, Duna, stb..) A víz, mint őselem, mely mozgásban van, él, táplál, vagy pusztít.Ha teheted, menj ki ma egy folyó partjára, kicsit meditálj, imádkozz, vagy nézelődj a vízparton. (Ha nyár van, keress lehetőséget a megmártózásra is.)


Magyarország harmóniakártyája



Hazánk mai napját Agilitás hatja át.

5 - Öt – Istenember, optimizmus, Adam Kadmon,


Az én-központúság, emberi test jelképe. A 9 önálló szám közepe, energiaközpontként is szolgál, ezért az egyensúlyban álló lélek jelképe lehet, aki uralomra törekszik. A pentaton zene is ötfokú. A férfi és a nő kapcsolatának mágikus szimbóluma. Az ördög, de az ördög elleni védelem száma is, gondoljunk a pentagrammára, az ötágú csillagra. A tudás, a lelki akarat, a szenvedélyek, a tudás és az igazság száma. Napja a szerda, ha tehát szerdán kapod meg, olvasd el horoszkópodat. Ha ötödikén kapod ezt a kártyát, hatása felerősödik.

Szerelmi üzenete: Mekkora az esélyed egy kalandra MA? Számold ki kalkulátorunk segítségével! A párkapcsolatban ma te kerülsz a középpontba – ez lehet pozitív, vagy negatív értelemben is. Ha nincs kapcsolatod, akkor családodban érvényesül ugyanez.

Magyarország már megkapta ezt a kártyát, ezen a linken a Haladással vont párhuzamába és az ötös szám jelentésébe nyerhetünk betekintést.


http://kartyaknaponta.blogspot.com/2010/02/tizenegyedik-nap.html

Ezt mondja neked:

•Isteni lényeged megtalálása – látogass el ma valamilyen ezoterikus előadásra, ami a spirituális utadon előre visz.
•Ma körülötted forog a világ – ezt lehet élvezni, és kihasználni a központi helyzetet, de zavarba is jöhetsz tőle. Tedd helyre önértékelésedet!
•Ha valamit ma elkezdesz, annál biztos sikert érzel, optimizmus jellemez.
Erre is gondolj: A Merkúr uralja Tarot lapja a Főpap, szimbóluma az ötágú csillag. Énekelj pentaton dallamokat.


Nézzük a tarot ötödik lapját több változatban, először az egyik legáltalánosabban elterjedt Crowley-tarot.

V. A Főpap

Kulcsszavak:
Bika; spirituális mester, tanár, tanácsadó, beavatott, belső vezető, szellemi atya, a legmagasabbrendű átalakulás.
Útmutatás:
Önmagad keresése spirituális területekre vezet. Ez a kártya utalhat szellemi tanárra vagy mesterre. Légy nyitott a vele való találkozásra.
Kérdés:
Van olyan bölcs mester (vagy volt a múltban), akihez vonzódsz?
Javaslat:
Foglalkozz szellemi mesterek tanításaival! Keresd egy tanár vagy mester közelségét. Látogass olyan önismereti csoportokat, melyek személyes fejlődésedet szolgálják. Légy ott őszinte, nyitott és fogékony, hallgass szíved ösztönzésére.
Megerősítés:
Csak egy üzenet van, amelyre érdemes hallgatni, ez saját szíved üzenete.


Kazanlár-tarot


Elnevezése a különféle Tarot kártyákban és országonként változó. Lehet Főpap, Pápa vagy Jupiter. Kabbalisztikus eredete a H vagy a héber abc-ben a He. A He a belégzést jelképezi, a hangot, az áttetsző tisztaság zengzetességét, a megvilágosodást, amely a transzcendenciához vezet. A Nagy Arkánum ötödik lapja a védelemre utal és olyan személy támogatására, aki úgy spirituális, mint intellektuális tekintéllyel bír.
Jelképezi a tudományt is, a szellem és értelem kibontakozását, a tanítást, amelyet azért kapunk, hogy aztán továbbadjuk más tanulni vágyónak. Egy lelkiismeretes tanácsadó, spirituális mester szimbóluma.


Osho-Zen-tarot


V. Semmi-ség

Ha az "ürességbe" lépsz, összezavarodsz, és még meg is rémülhetsz. Ott nincs semmi, amibe belekapaszkodhatnál, ott elveszíted a tájékozódási képességedet; fogalmad sincs, hogy milyen választások vagy lehetőségek várnak rád. De pontosan ez az - a tiszta lehetőség állapota -, ami a világegyetem megszületése előtt létezett. Most csak annyit tehetsz, hogy ellazulsz ebben a semmi-ségben... belezuhansz ebbe a szavak közti csöndbe... figyeld a ki- és belégzéseid közötti szüneteket. És gondosan megőrzöd e tapasztalás minden egyes "űrrel teli" pillanatát. Valami szent dolog készül megszületni benned.

"Buddha valóban az egyik legkifejezőbb szót választotta: sunjata. Az angol szó, az angol megfelelője ennek - a semmi - nem ennyire gyönyörű kifejezés.
Ezért változtatom én "semmi-ség"-gé. Hiszen a semmi az nem csak semmi: az minden. Ott vibrál benne mindennek a lehetősége. Minden benne van, tökéletes. Megnyilvánulatlan, de mindent magában rejt.
Előtted is csak a természet van, utánad is csak a természet van... miért kell akkor a közepén ekkora hűhót csinálni? Miért kell a közepén ennyire aggódni, ennyit nyugtalankodni, ennyire nagyravágyónak lenni? Miért ez a kétségbeesés?
Az egész út a semmi-ségből indul, és a semmi-ségben végződik."

Osho


Bosch-tarot

V. Főpap

Igaz Ember nem kell hogy féljen, főleg nem önmagától.

Hit.

Ansata-tarot


Asztrológiai megfelelője: Szaturnusz

Ennek a kártyának és asztrológiai szimbólumának egymás mellett kell lennie, mert együttállásukban, a híres nagy konjunkcióban megmutatják nekünk a világórákat úgy, ahogy egyetlen csillagállás sem.
A Szaturnusz a Küszöb védője, ellenfele a Holdnak is az időtörvények óta, ezzel ellenfele a Főpapnőnek is. Itt nem annyira a szellemi alaptapasztalatokról van szó, mint inkább az életvizsgálatokról, a beváltaknak a megőrzéséről. Csak az, aki mindezt megértette, lépheti át a küszöböt, amit a Főpap őriz, hogy érdemtelen be ne hatoljon a titkok világába. A Főpap ismeri úgy, mint senki más, az időt és törvényeit. Ez így volt mind Thotnál, mind Kronos Szaturnusznál. Az idővel kezdődik és végződik minden. Amit valaki saját idejében megél, azaz élete, és ahogyan kitölti az idejét, az a sorsa. És ha valaki megérett, csak akkor mehet egy lépéssel tovább. A belső érésről van szó. Az összes éretlen - még ha annyira szeretve vannak is, mint saját gyermeke - elnyeli az idő törvénye.

Felszínesen nézve az írásművészet óegyiptomi istenét, Thotot látjuk az íbiszfejjel. Ez az isten adja lapunk meghatározó jellegét, mert az írás feltalálása előtt olyan képekben fejezték ki magukat, amelyek állapotokat és eseményeket mutattak be. Thot mindig a gólyához hasonló íbiszmadárral került kapcsolatba, ami a Nílus áradásával jelent meg Egyiptomban. Így az íbisz felbukkanása ígéret volt. Az egyiptomiak azt hitték, hogy a Nílus egyenesen az égből jön, hogy úgyszólván a tejút meghosszabbítása. Ezzel az íbisz égi istenállattá avanzsált ugyanúgy, mint a Nílus áradásának egy másik előre jelzője, a szkarabeusz. Ezek az állatok sok fellahnak az életét mentették meg, akik egyébként a hirtelen bekövetkező Nílus áradásban elpusztultak volna.
Thot kettős volt; holdisten is és az idő istene is. A kettő nem ellentmondás, mert a Hold tanítja meg nekünk a naptárt. Így Thot mind a kettőt egyesítheti magában. Később ennek az Istennek a részeiből egy rész Szaturnuszé lett, azé az istenségé, aki a Holdnak az ellenfele az asztrológiában. Mint holdisten, Thot Ozíriszhez is tartozik, és a szimbolikus, stilizált bakszarvak viselése a Bak-jegyének az uralkodó voltára mutat rá. Thot, vagy Thot főpapja egy óriási füleskereszt alakú kulcsot tart a kezében. Ez az idő kulcsa, ettől függ, hogy a titkokat mikor fedik fel.
A Főpap lábainál két komoly ember térdel, arcukon inkább aszkétikus, sőt, fanatikus kifejezéssel. Meghajolnak a nagy törvénynek. A nő tartja a férfias jellegű kardot (a mi botunkat), ezzel szemben a férfi a nőies jellegű koszorút. A templom oszlopaiból és a résekből titokzatos, érdekes állatteremtmények merészkednek elő, amelyek inkább boldogoknak, mint félénkeknek tűnnek. Az egyik oldalon felismerünk két egymásba fűzött háromszöget, ez Salamon régi jele, a Dávid-csillag, a nagy együttállások szimbóluma, a másik oldalon pedig a Szaturnusz bolygót látjuk a gyűrűvel, ami összetartja.
A templomba való belépéssel új világba jutunk tudatossági utazásunkon, egy olyan világba, ami bizonyára csak a tudatalattinkban van lehorgonyozva. A tudatalatti értékeit a Főpap megvizsgálja, mert minden, ami itt összegyűlt, megvizsgálásra és szétválogatásra kerül. Természetesen minden fontos cselekedetet írásban is rögzít; az olyan tetteket, amelyek az öntudatból jönnek, éppúgy mint azokat a tetteket, amelyeknek mozgatórugója a tudatalattiban rejlik.
Az isedfa leveleire Thot és Szesat valamikor az egyiptomi királyoknak a nevét és uralkodásának az éveit írta fel, ami nem jelent mást, mint hogy itt az élettartamot és az uralkodási idő hosszúságát feljegyezték. Így Thot is - mint később Szaturnusz - a sors istene lett. Thot maga a kövekből jött elő, először a sziklák istene volt, tehát annak a régiónak az istene, amelyben a Bak uralkodik. Ezeket a sziklákat Egyiptomban óriási templomokba beépítették. Gondoljunk csak a karnaki templom oszloperdejére Luxor mellett, a százkapus Thébára. Innen származik a sziklasírok hagyománya is, mert a régi elképzelés szerint az égen a Hold is egy sziklán hal meg. Így folynak egymásba a mítoszok tanításai, gyakran zavaróan, de csak azért, mert minden tapasztalati generáció másképpen fejezi ki magát, mint az előző. A mítoszok mély értelme, az igazi tanítás azonban mindig keresztülragyog rajtuk.
A Hold hozta nekünk az időt, a 12 részes beosztást az ekliptikában. Így az ekliptikának és az időistennek (később Kronosz) itt egymással össze kell kapcsolódniuk, mint a nagy együttállás csillagának, mert ez mindig csak 120o távolságban található, tehát a trigon távolságában. A nagy együttállásról beszéltünk már; ezt a kártyát is Hierophantnak (Főpap) nevezzük, ami a szent szokások tanítóját jelenti, amiknek az ismerete nélkül senki sem lépheti át a templom küszöbét. Bár a Főpap és a Főpapnő nincsenek egymás mellett, mégis egyértelműen összetartoznak. Adjuk össze a kártyájuk számát, akkor megkapjuk a nagy szent számot (2+5=7), és Szaturnusz volt a régi hét tradicionális bolygóból az utolsó, ami a kozmosz látható világát lezárja. Utána jön a transz-szaturnuszi világ. Ez a nagy küszöb, amire Szaturnusz vigyáz.
Az V. kártya is az 5-ös számra utal. Az 5 az értelem száma, ezzel a cselekvésnek, a nekifogásnak, sőt a logikának is a száma. Mind a két kezünkön öt ujjunk van, amivel valamikor a számolást tanultuk. A két kar, a két láb, valamint a fej adják az öt tagot, amelyek az ember testéből kiállnak amelyek belőle kinőnek. És erről van szó: a gondolkozásról, a cselekvésről és a cél eléréséről.
Két ember térdepel a Főpap előtt, talán oktatást kapnak, talán vizsgáztatják őket vagy beavatják. Ennek nincs jelentősége. Csak azt ismerjük fel, hogy mennyire haladtak előre, mert mindegyik személy saját külső neme mellett a másikat is felfedezte magában. A nő használni tudja a kardot, a férfi ismeri a nőiesség művészetét és erejét. Így mindegyik tud a másikról, és ezzel többet tud magáról, mint az átlagos tapasztalat. Mind a két ember egyszerű és feltűnés nélküli ruhában van. Nincs szükségük feltűnésre, ha belső dolgokról van szó. Ők már legyőzték magukban az állatiasságot. Az állatok az oszlopok között nem okoznak nekik félelmet. Ezeket a szellemállatokat maguk mögött hagyták, már a bennük lévő - rejtett - humort látják, ami itt-ott felvillan.
Így lesznek a gonosz szellemekből inkább bohókás figurák, akik vidámaknak hatnak, akik azt akarják, hogy próbák elé állítsák őket. Az ijesztgetésnek tehát semmi nyoma.
Thot Főpapja - mint a Főpapnő - fehér fátyolt visel, csak a feje ismerhető fel. Egy stilizált, idő nélküli vizsgálóorsó is látható, amivel a mérést a csúcson vagy a csúcsra vezető úton mindig el kell végezni. Mert minden időben számolnunk kell azzal, hogy a Szaturnusz megjelenik előttünk, és gátlón az utunkba áll. Sőt, a szaturnuszi időkben a Nap még a természetben is elveszti nagy erejét, ilyenkor fényes aranyos sugarai mattá válnak. Fel kell tölteni magát a hosszú éjszakákban, hogy az új esztendőben újra erőt tudjon adni a kicsírázásához. Ez természetesen csak egy kép, amit a Nap az égen mutat nekünk. Egy szimbolikus kép, de telve pszichológiai kifejezőerővel. És amint a Napnak, még az időnek is szüksége van pihenésre, így először igazán a kis mágusnak, az embernek, aki magát ugyan az istennel egyenlőnek tartja, de ez nem így van. Ezt a Főpap tökéletesen tisztázza mindenki előtt.
Az ember úgy sejti, hogy a templom be van építve az égbe, az oszlopok itt csak elkezdődnek, s minden bizonnyal végtelenül messze nyúlnak, bele a mindenségbe. És a holdfény, ami besüt, pontosan van kiszámítva, mert úgy világít, mint egy fényszóró. Valamikor így rendezték be a templomot az agy világosságának megfelelően, hogy ezáltal megismerjék az évnek és a mindenkori napoknak az idejét. Itt a Főpapot és a két térdelő embert egy fénynyaláb érinti, ami a szentháromságnak az általunk már ismert fénye.
Az emberek félelme önmagában véve mindig kisebbségi félelem volt, félelem saját félelmeinktől. Itt kevésbé van szó egzisztenciális félelemről, inkább az egyéni csődöt mondásról, amikor az embernek az álmait el kell temetnie. A Főpap meg akarja tanítani, hogy félelmek csak a helyes útra akarnak vezetni minket, mert ahol a félelem megnyilvánul, ott kitűnik egy gyenge pont is.
A Szaturnuszt mindig a nagy szerencsétlenségnek nevezték, de ez bizonyára azoktól az emberektől származik, akik szerencsétlenségük okát mindig kívül és nem saját magukban látták, sőt, önmagukban nem is keresték. Természetesen a Szaturnusz korlátozásokra kényszerít, mert az erőnk nem végtelen, és mert veszély fenyeget, ha a lehetőségeinken túl megyünk. Ez lehet egy csúnya betegség is, ha ugyanis az egészségünkkel ellentétesen élünk, akkor a Szaturnusz közbe kell, hogy avatkozzon, néha betegágyba kell kényszerítsen, hogy észhez térjünk.
Vagy másképpen: aki a szerencséjét hálátlanul fogadja, aki lábbal tapossa, annak szerencsétlenséget kell megérnie ahhoz, hogy a szerencséjét újra megtanulja becsülni. Ha minden túl sokáig megy jól, akkor könnyelműség, sőt, önteltség következhet be, amit pedig meg kell büntetni.
A betekintés a jellemünkbe így a legnagyobb vizsga, amit ismerünk. Szükséges vizsga, mert a döntéseink a karakterünkből kerülnek ki. Most először érettek vagyunk a döntésekre, és ezáltal érettek a következő állomásra is.
Így léphetünk az éjszaka mélyebb értelmezéséből a világosabb nappalba, hogy a döntéseinket éberen találjuk.

2010. március 5., péntek

Huszonegyedik nap


A mai napodat Bizonyosság hatja át.

Falomb - tudatosítás, szellemi erők, intellektus



A fás-szárú lombok a tudatosságunkat, tudásunkat, fejlődésünk lezárt szakaszait mutatják. A friss hajtások az új lehetőségeket, amiket észre kellene venni. Ha a fa ágait levágjuk, a tudást okosan metsszük, mint egy jó kertész, a termés növekszik. Ha a fát nem metszik, sok terv születik, melyek félbe maradnak, ám új gyümölcsöket nem növeszthetnek. Hogy kezeled a saját tudásod fájának lombjait?

Ha fára mászunk, és a lombokban ülünk, tágabban láthatjuk környezetünket. Terveink megvalósulnak. A fa levelei környezetünket, kapcsolatainkat jelentik. Mássz fel a fára, nézz körül a lombok magasából. Állj a fák alá a napsütésben és nézz át a lombokon!



Szerelmi üzenete: Párkapcsolatban élőknek a kapcsolat szellemi oldalára hívja fel a figyelmet, a közös gondolkodás esélyére. Figyeld az új lehetőségeket életedben, tedd szebbé a mindennapokat! Párkeresőknek iltellektuálisan érett partnert jelezhet.



"Pethes Mária: Lombját veszti hiányod fája
Ledér ősz

A természet nekivetkőzik

Nem egyéjszakás kaland lesz

Magára húzza a legszebb nyári álmot

Bennem még buja gyökérzettel sóvárog

De lassan lombját veszti hiányod fája

Alatta dióverővel levert fészek

Bűvölő tekintetedMitől a ruhák lehulltak rólam

Kagyló a homokszemet

Magába zárja az emlékezet

Hogy előguruljon a legárvább esten

Addig a jótékony idő rejteget

Akkor újra felsajognak

A megcsonkított vágyak

S én dermedten nézem majd

Amint a csillogó gyöngy halk koppanással

Szívem legtávolabbi sarkába megérkezik."




Ezt mondja neked:

Lépj ki mindennapi látókörödből, egy új dimenzióból szemléld az életedet.
Engedj az esztétikai varázslatnak, engedj néha a csábításnak, ami által megszépülhetnek hétköznapjaink is.







Szűrt fény az erdőben mindent más világításba helyezhet. A tudás által mindent másként látsz -a tudáshoz, ahogy egy lombkorona kialakulásához is, idő és alázat kell.
Erre is gondolj: A gyerekek imádnak a lombok közé épített kunyhókba rejtőzni - ha módod van, mássz fel te is oda! Több lombevő állat is él a földön, például a zsiráf, vagy a koala.





Magyarország napi Harmóniakártyája


Hazánk mai napját Kaland hatja át.

Nyár - pihenés, nyaralás, munka, betakarítás



A mezőgazdasági munkák, az élet tudatos kimunkálásának szimbóluma. Bár a mi kultúránkban ez a nyaralás, a pihenés ideje, ilyenkor megyünk szabadságra, mégis ez a legaktívabb időszak a természetben. Tevékenységet jelez. Olyan időszakot, amikor dolgozni kell magadon. Mivel a Nap jelen van, erőt is kapsz hozzá. Itt oldódik fel az ellentmondás - ugyanis magadon dolgozni úgy lehet, ha figyelni tudsz lelked mélyére.Ezt általában csak pihenve, befelé fordulva tudod megtenni, ezért fontos a nyaralás ideje. Te hogy tudsz pihenni? Mennyi nyugalmat engedsz meg magadnak? A kártyát nyáron kapni fokozott erőt jelent!

Szerelmi üzenete: Családi életedben, párkapcsolatban jó esély van a boldogságra. „Itt a nyár, akkor boldog az élet. Zöld a mező, halban gazdag a víz…” Párkeresőknek a förtök, a könnyű visznyok, a nagy és szélsőséges érzelmek, szerelmek és kiábrándulások korszaka a nyár. Bármilyen évszak is van, ezt erősíti ez a lap.


Ezt mondja neked:
Most ragadd meg a lehetőségeket, erőd teljében vagy, légy ma aktív, teremts alapot a továbbiakhoz.
Ha pihensz, fordulj befelé, lelked felé, ismerd meg jobban önmagad. Idézd fel a gyerekkori nyarakat, szép és rossz emlékeket. Mit tanultál beőle?
Gyűjts energiát a sötét korszakokra!
Erre is gondolj:Asztrológiai szempontból a nyári jegyek tartoznak ide. A nyár ura a Nap. Hét bő esztendő, hét szűk esztendő - József álma a Bibiából. Olvasd újra!
„Elmúlt egy év, hova tűnt a forró nyár, a nagy szerelem?” - hallgassd meg Koncz Zsuzsa dalát. A magyar kártya minden évszakot megjelenít.

2010. március 4., csütörtök

Huszadik nap

A mai napodat Átlényegülés hatja át.
Futás - Futás – félelem, menekülés...


Ez a kártya a félelmeidet, vagy a félelmeidtől való megszabadulás vágyát, a félelmekkel való szembesülést jelzi. Meg szeretnél szabadulni valamitől, ami nyomaszt, terhes, vagy bántó. Ez az időszak próbára tesz téged, de erőd elegendő ahhoz, hogy célba is érj. Másrészt a futás igazi egészséget is jelent. Egységet a természettel, az erőkkel. Meghaladhatod általa saját határaidat. Olyan pillanatokat ad, amikor mindkét lábad a föld felett van, képes vagy átlépni az akadályokon. Amíg futni tudsz, sejtjeid megújulnak, gyorsabban kerülsz kapcsolatba a külvilággal.

Szerelmi üzenete: Párkapcsolatban élőknek menekülést jelent a nehézségek elől. Jelzi, hogy ne futamodjatok meg a problémáktól, beszéljétek meg, nézzetek szembe mindennel. Párkeresőknek jelzi, hogy ne ragadj meg kicsinyes nehézségeknél, emelkedj föléjük és szeress gondtalanul.

Ezt mondja neked:

Ne félj a jelen problémáitól, azért jönnek, hogy megoldd őket, s pont olyan nehezek, melyekkel meg tudsz birkózni.
Fuss minden nap. Futógépen, természetben, vagy ahol szeretsz. Válassz egy jó cipőt! Ez megőrzi egészségedet!
Ha kora reggel képes vagy a szabadba menni, vagy csak nyitott ablaknál lélegezni, végezz Napfelkelte-meditációt! Gondolj a dervistáncra, mely megszabadít minden gondodtól.
Erre is gondolj: Nézd meg a Forrest Gump című filmet, idézd a filmből lett szlogent: Fuss, Forrest, fuss! A Kos jegyével analóg. Ma menj, és fuss egy kicsit! Legalább annyit, hogy a buszt elérd!

Dervisek

Még Mohamed életében negyvenöt mekkai polgár negyvenöt medinaival egyesült, s fölfogadták, hogy híven megőrzik a próféta igéit, s javaikat közösen bírván, istenes cselekedetekre s bűnbánatra kötelezték magukat. Hogy a többi muzulmántól megkülönböztetést nyerjenek felvették a szófi nevet, melyet a rend szuf nevű ruhájától kölcsönöztek. Ehhez járult később a fakír (szegény elnevezés, mert elvonulásukban lemondtak a földi javakról. A dervis szó csak későbbi eredetű, s többen többféleképpen származtatják és magyarázzák; nézzünk a perzsából származtathatót hol der = ajtó, vitten = koldulni, s innen egyenlő ajtó koldussal.


A miszticizmus hívei a Mevleviek, vagy táncoló dervisek, ők táncuk által különböznek a többi dervisektől, melyet sema-nak neveznek, s innen tekkéjök sema-khane nevet visel, mely nyolc faoszlopon nyugvó teremből áll, köröskörül karzatokkal ellátva a nők számára berendezett nézőhellyel és a mutrib (zenélő kar) befogadására készített külön karzattal. Részlet a szertartásból… a dervisek egyenként beléptek s fél körben juhbőr nyoszolyáikra letelepedtek, fél óráig mozdulatlan helyzetben ülnek; ekkor a seikh megszakítja a csendet egy dicsérő hymnusszal s fölhívja a gyülekezetet a Korán első fejezetének (fatiha) eléneklésére.
Ezen ének közben a seikh feláll s lassú léptekben, követve a többi dervistől, megkerüli háromszor a termet, melynek végeztével levetik a dervisek hirkájokat, leeresztik a szoknya alakú hosszú ruhát (tennure), mely kék, fehér vagy verhenyeges színű, s egy övvel van a derékre erősítve.
A szema-zan, a táncolók vezetője elől megy, a többi dervis mellükön keresztbe tett kezekkel, lassú léptekben követi. A vezető közel érkezvén a seikhhez, meghajol előtte s kezeit megcsókolván, félre vonul a terem közepébe; hasonlót cselekszenek a többiek is, s két lépéssel megfordulva, táncolni kezdenek egymás után, forogva bal lábukon, míg a jobb lábbal működésben tartják a forgó balt és vigyáznak az egyensúlyra. E művelet alatt szemeiket behunyva, fejüket jobbra hajtva, jobb kezüket az ég felé, tenyerüket a föld felé hajtva, halkan szüntelen: Allah! Allah! igéket mormolnak. A kar a tánc közben élénk zene s ének kísérettel buzdítja a tácolókat; áll pedig a zene különféle hangszerekből; fő szerepet visz a fuvola alakú nád síp (nei), a tamburin és a keman. A táncolók száma lehet 9, 11, 13, 18, kik mindnyájan oly művészileg forognak szüntelenül egy körben, hogy sohasem zavarják meg a kimért közeget, s észrevétlenül mégis megkerülik a termet.


A táncoló dervisek, Mawlana Dzsaláladdin Muhammad Rumi idejében alakultak renddé, aki az iszlámon belül az aszkétikus szúfi utat tette a magáévá. Költészete és prózai művei ma is ismertek…


23.
"Ha magad keresed, szűnjön meg az éned.
Ne állj meg, amíg a folyót el nem éred.
Ne járj, mint a barom járma után körbe,
Fordulj egyet, s lépj a világ tetejére."


A szúfi felfogás fontos szertartása a Szema mely közben, zene kíséretében, lelki extázist élnek át, és mintegy önmagukat feladva felolvadnak Istenben.

A Rufai- vagy üvöltő dervisek
A dervisek levetik turbánjukat, kört képeznek, karjaikat egymás vállára téve ugrálni kezdenek, mialatt mind hangosabban kiabálják a szokott igéket, olyannyira, hogy az iszonyatos kiáltásban elrekedvén, hangjuk valóban állatok üvöltéséhez hasonlóbb. Ez így tart, míg őrjöngésükben szájuk habot hány és végképp kimerülve, magánkívüli állapotban földre esnek. Ezen állapot neve: haleth. Most egy kis szünet után veszi kezdetét az utolsó szak, melyet nem mindenki bír végignézni. A főnök körül ugyanis többféle kések és más vágó eszközök vannak elhelyezve, úgy hogy első látásra azt hiszi az idegen, hogy az inquisítio kínzó termében van. Ezen eszközök közül nyolc-tíz darabot izzóvá tesznek, a főnök imát mond reájuk, segítségül hívja Rufai Ahmedet és ezután rálehelve, e kínzó eszközöket kiosztják azok közt, kik leginkább esengnek utánuk. E rajongók most a tüzes vas eszközöket szájukba fogva harapják, nyalják, a legnagyobb áhítattal csókolják, és csak akkor szűnnek meg e vérfagyasztó játékkal, midőn ezen eszközöket szájukban kihűtötték. Aki nem részesül azon szerencsében, hogy ilyen tűzeszközt kaphasson, az a felfüggesztett éles handzsárokhoz nyúl és ezekkel sebzi meg mellét, lábát vagy más testrészét.
Föl lehet tenni, hogy akik így szent áhítatban ártanak maguknak, azok a bajt békén tűrik, és valóban bámulatos e dervisek sztoikus türelme, kiknek a fájdalom növekedésével örömük is növekszik. Ha valamelyik megtörik e műtét terhe alatt, az társainak karjaiba dől és békén adja ki utolsó leheletét. A főnök körüljárja a termet, megvizsgálja a sínylőket, imát mond, bekeni a sebeket kenőccsel és gyors gyógyulást ígér a szenvedőnek, és mondják e rendben levő dervisek, hogy a legmakacsabb baj is kigyógyul 24 óra alatt. Rufai Ahmed csodatevő erővel bírt, s ezt áthagyományozta minden utána való főnöknek; azért van az, hogy a főnök az izzó eszközre rálehel, hogy az által sérthetetlenné tegye.

A Bektasi dervisek
Többen a janicsárok közül dervisekké lettek, míg később majd minden janicsár egyszersmind Bektasi dervis is volt. Pap és katona egy személyben a török szabadkőmívesek "Bektasi testvérek" név alatt egyesültek eleve, s mindnyájan a haladás embereivé váltak.
A Bektasi dervisek egy része koldulásból él, keskuljokat (kolduló csésze) rázva: Seid-allah, (valamit az istenért) felkiáltással kopogtatnak be alamizsnáért. Mások a koldulást megvetik és kézi munkából élnek.
A Bektasi derviseknek magyaroroszági vonatkozásai is vannak. A török hódoltság idején a szultán a Bektasi rend tagjait bízta meg, hogy a városhoz közel alapítsanak egy iszlám vallási központot. Vezetőjük Gül Baba volt, aki szent és leginkább békés természetéről, verseiről és természetszeretetéről volt ismert. A legenda szerint turbánján mindig viselt egy rózsaszálat. Így illet rá a rózsák atyja elnevezés. Türbéje, azaz síremléke ma is megtalálható Budán a Rózsadombon...


Azokat a derviseket, kik semmilyen rendhez nem tartoznak csak vallásos ihletből elvonulnak a világtól abdaloknak nevezik.
Nevezetes szerepet játszanak az úgynevezett kóbor-dervisek, kik Bokharából és Persiából átzarándokolnak, hogy részint szentek sírjait látogassák, részint alamizsnát kolduljanak össze. Ismertető jellemeik a vállukról lelógó párduc- vagy tigrisbőr s a keskul (kókuszdióból készült edény, melybe a koldult alamizsnát dobják).
Többnyire Kalendiri és Szuherwerdi dervisek, a bokharaiak pedig Naksibendiek és Kadirik; akik oldalukon kürtöt hordanak, ők a Bektasi rendhez tartoznak.


Nap-meditáció: Egy Oroszlán számára a napfény az egyik fő örömforrás. Hunyd le a szemed, és fordítsd arcod a Nap felé. Szívd magadba a melegét, kövesd az energiaáramlást testedben. Engedd, hogy átjárjon, és feltöltsön ez a mérhetetlen életerő. Strandon, vagy akár a sípályák melletti várakozókban is gyakorolhatod.


Nap meditáció
Ne feküdj le, mert úgy könnyebben elalszol és a meditáció eleje vizualizációs gyakorlat. Miután elhelyezkedtél, képzeld el magad egy tengerparton, egy hegycsúcson stb. ahonnan remek rálátásod lehet a napfelkeltére. Képzeld el, ahogy a nap felbukkan a horizonton. Ekkor két tenyered fordítsd felé és kapcsolódj rá három ponton: a két tenyereddel és a homlokoddal. A három pontban, mintegy háromszög alakban kezd el felszívni magadba a nap fényét, mely, ahogy emelkedik az égre, egyre erősebben látszik, érződik. FONTOS hogy betartsd a fokozatosságot, szép lassan emelkedjen fel a napocska az égre. Mikor teljesen felér, alakítsd át egy aranygömbbé és gondolatban állj fel, indulj el felé és lépj be a napkorongba/aranygömbbe. Töltődj fel amennyire csak tudsz! Ha készen vagy, köszönd meg az energiát, lépj ki úgy, hogy képzeletben egy szivárványon sétálsz végig, lefelé. Odalenn egy vízesés fog várni. Abban fürdőzz meg majd nézz körül és keresd meg "belső szentélyed" ahol találkozhatsz valakivel....



Magyarország napi Harmóniakártyája


Hazánk mai napját Dicsfény hatja át.

Erdő - lélek, beavatás, spiritualitás, karma


A tudattalan, a Jin oldalán felfedezett problémák jelképe. Meditáció során a beavatás színhelye (erdei tisztás). A népmesékben a hőst mindig az erdőben várja a próbatétel. A lombok között átszűrődő napfény reménysugár, míg a mohos fatörzsek az irányt mutatják az erdei úton. Az erdő a lélek és a feminin princípium szimbóluma, jelképezi a karmikus kihívást, feladatot, a megoldás hozta beavatást és az ismeretlen veszélyt is.


Az erdő a halál birodalma is, a természet titkait rejti magában. Spirituális világ, melyen áthatolva az ember megtalálja a választ. A hindu aszkéták az erdőbe vonulnak meditálni. Bizonyos értelmezésben a sötét erőkre is utal a fénnyel szemben. Ez a lap nehéz szakaszt, kilátástalan, emberpróbáló helyzetet, nehézséget is jelölhet - ha ilyenben vagy, akkor bíztat, erőt ad, támogat.

http://www.ironkate.eoldal.hu/cikkek/klasszikus-mesek/wass-albert_mese-az-erdorol


http://ady.kispest.hu/download/irodalom/lazar_a_negyszogletu_kerek_erdo.htm

Szerelmi üzenet: Párkapcsolatban élők számára is hozhat fékevesztett szerelmet, titkos viszonyt. Párkeresőknek házas partnert, karmikus szerelmet, érzelmi bizonytalanságot. Érzéseid bevisznek az erdőbe, kilátástalanságot élsz meg.

Ezt mondja neked:

Üzeni, hogy úrrá kell lenni a sötétségen a megfelelő tudás megszerzésével. Az erdei ösvényt magad választottad - végig is tudsz menni rajta!
Van-e valami, amit félsz felfedezni, mert attól tartasz, hogy a megismerés negatív lelki állapotot idézne elő? Ha van ilyen, most vonzani fogod!
Előfordult-e már veled, hogy sötét erdőben, teliholdkor sétáltál? Ha nem, és elég bátor vagy, akkor itt az ideje!

http://www.ironkate.eoldal.hu/cikkek/klasszikus-mesek/erdei-anyoka

Erre is gondolj: Olvass népmesét, melyben a főhős az erdőbe megy, s ott próbatétel várja. Énekelj népdalt, melyben az erdő szerepel. (például: "Erdő, erdő, erdő, Marosszéki kerek erdő" - "Erdő, erdő, de magos a teteje" stb...) Keress olyan szólásokat - mondásokat, melyek az erdővel kapcsolatosak: „Nem látja a fától az erdőt" "Beviszi az erdőbe a másikat" "Elerdőzik a feladatokban" stb...






Népdalok:

"Erdő, erdő, erdő, marosszéki...

Erdő, erdő, erdő, marosszéki kerek erdő,
Madár lakik abban, madár lakik tizenkettő.
Cukrot adnék annak a madárnak, dalolja ki nevét a babámnak.
Csárdás kisangyalom, érted fáj a szívem nagyon.

Búza, búza, búza, de szép tábla búza,
Annak közepébe kinyílott a rózsa,
Tüske annak minden ága, nem állja a madár lába,
Kedves kisangyalom, katonahíredet hallom."


"Erdő mellett nem jó lakni

Erdő mellett nem jó lakni,
Mert sok fát kell hasogatni.
Kilenc ölet, meg egy felet,
Öleljen meg, aki szeret

Hagyma, hagyma, vöröshagyma,
Veszekedett vöröshagyma.
Mért nem etted a szememet,
Hadd sirassam kedvesemet.

Szerettelek, nem tagadom,
De már annak vége vagyon.
Vége van a szerelemnek,
Sohase szeretlek többet.

Szeretőm piros orcája,
De sok csókot raktam rája.
Nem rakok én többet rája,
Rakja rája a rózsája."

"Erdő, erdő, de magos...

Erdő, erdő de magos a teteje.
Jaj, de régen lehullott a levele.
Jaj, de régen lehullott a levele,
Árva madár párját keresi benne.

Búza közé szállt a dalos pacsirta,
Mert odafenn a szemeit kisírta.
Búzavirág, búzakalász árnyában
Rágondol a régi, első párjára."

"Zöld erdőben, zöld mezőben...

Zöld erdőben, zöld mezőben sétálott egy páva,
Kék a lába, zöld a szárnya, aranyos a háta.
Hitt engem is útitársnak, nem mentem el véle,
Vásárhelyen nincsen olyan leány, sej, aki nekem kéne.

Anyám, anyám, édesanyám, elmék az erdőbe.
Fölkeresem azt a pávát, megkérdezem tőle:
Nem láttad-e a kedvesem abban az erdőben?
Kiért fáj a, fáj a gyenge szívem, sej, meg is halok érte."



Végül nézzük a szólásokat, közmondásokat...
"Egyszer ment ki az erdőbe, akkor is megette a farkas." --- egyszer mert valamibe belevágni, akkor is pórul járt.
"Nagy erdőben sok a forgács" --- nagy városban sok a kereseti lehetőség.
"Megtapintották a korpás erdejét" --- a fejére ütöttek.
"Erdőre ajtót, libára jármot nem kell tenni" --- ne végezz felesleges munkát!
"Erdőre visz fát." --- felesleges a segítsége, mert nem szorultak rá.
"Minél tovább megyek az erdőbe, annál több a fa." --- minél inkább belemerülünk egy témába, annál többet tudnánk róla mondani.
"Erdőt szánt, s gyepet sem szánthat." --- többre vállalkozott, mint erejéből futja.
"Erdőbe küld valakit." --- tévútra vezeti
"Erdő nincsen zöld ág nélkül." --- mindenki volt szerelmes